Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας στις 10/10 και αυτό το κίνημα είναι πιο επίκαιρο από πότε!
Από τον περασμένο Μάιο έχει ξεκινήσει
Η δημόσια αυτή συζήτηση για την ψυχική υγεία είναι ένας τρόπος από τους δασκάλους να δείξουν τους διάφορους τρόπους με τους οποίους διδάσκουν την ψυχική υγεία στις τάξεις τους. Οι θέσεις από εκπαιδευτικούς διαφόρων βαθμίδων και δημογραφικών στοιχείων υπογραμμίζουν τον τρόπο με τον οποίο καθιστούν τα θέματα ψυχικής υγείας προτεραιότητα.Είναι μια ομαδική προσπάθεια να μειωθεί το στίγμα γύρω από τα θέματα αυτά. Όσο περισσότερο συζητείται και δίδεται μεγαλύτερη έμφαση στη διδασκαλία των δεξιοτήτων αυτορύθμισης, τόσο καλύτερα θα είναι οι μαθητές, οι αίθουσες διδασκαλίας και τα σχολεία.
Οι χρήστες Instagram @makingastatementinfo και @ appleyeverafter1 ξεκίνησαν το κίνημα στις 3 Μαΐου, προσφέροντας ένα δωρεάν εκτυπώσιμο στους εκπαιδευτικούς για να να προσαρμόσουν και να μοιραστούν τους δικούς τους λόγους που επιλέγουν τις συζητήσεις για θέματα ψυχικής υγείας εντός τάξης . Μπορείτε να το βρείτε δωρεάν εδώ.
Υπήρξαν εκπαιδευτικοί που μοιράστηκαν γιατί διδάσκουν την ψυχική υγεία χρησιμοποιώντας το hashtag #iteachmentalhealth και έτσι βοηθούν την έναρξη μια σημαντικής συζήτησης για θέματα ψυχικής υγείας και το στίγμα γύρω από την ψυχική ασθένεια.
Η ανατροφοδότηση υπήρξε συντριπτικά θετική για την αφίσα με δεκάδες εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν αυτό το σύστημα στις αίθουσες διδασκαλίας τους. Και είναι καιρός! Άλλωστε με την παρουσία -επιτελούς!- των ψυχολόγων στα ελληνικά σχολεία το εγχείρημα μπορεί να πάρει πνοή μέσα από τη συνεργασία εκπαιδευτικών και ψυχολόγων!
Πρόσφατες αναφορές σημειώνουν ότι οι ψυχικές διαταραχές των παιδιών και των εφήβων είναι οι πιο συχνές ασθένειες που θα βιώσουν τα παιδιά κάτω από την ηλικία των 18 ετών. Πιστεύεται ότι ένα στα πέντε παιδιά έχει διαγνωστική διαταραχή ψυχικής υγείας. Ωστόσο, μόνο το 20% αυτών των παιδιών διαγιγνώσκονται και λαμβάνουν θεραπεία. Με τους μαθητές μας και την κοινωνία σε κρίση, εμείς ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε.
Δεν θα μπορούσα να μην υποστηρίξω κάτι που βλέπω καθημερινά πόση ανάγκη το έχουμε ως κοινωνία, ως σχολική δομή, ως γονείς. Μερικές ιδέες από τις προσεγγίσεις των δασκάλων στο εξωτερικό:
- Είναι εντάξει να ζητάς βοήθεια.
- Είναι εντάξει να κάνεις ένα διάλειμμα όταν νιώθεις ότι δεν αντέχεις άλλο.
- Είναι εντάξει αν νιώθεις ότι θέλεις να κλάψεις για να εκφράσεις αυτό που νιώθεις.
- Είναι εντάξει να νιώθεις θυμό ή λύπη.
- Είναι εντάξει να νιώθεις άσχημα συναισθήματα κάποιες φορές.
Και μερικές φωτογραφίες από το αντίστοιχο hashdag:
Μια πολύ όμορφη ιδέα είναι αυτός ο πίνακας-αφίσα και ο τρόπος που αυτή η εκπαιδευτικός τον χρησιμοποιεί στην τάξη:
πηγή |
Εσείς τι θα προσπαθούσατε (ή προσπαθείτε) να διδάξετε στους μαθητές σας σχετικά με την ψυχική υγεία τους και με ποιον τρόπο θα το πετυχαίνατε (ή πετυχαίνετε); Το ποστ αυτό αποτελεί ανοιχτή πρό(σ)κληση για κατάθεση ιδεών και -γιατί όχι- και πρακτικών σχετικών με το θέμα στον χώρο των σχολίων από κάτω.
Υ.Γ. Το άρθρο ουδεμία σχέση έχει με τον νεοσύστατο ρόλο του "εκπαιδευτικού της εμπιστοσύνης" και τον μυστήριο ρόλο του. Ακόμη προσπαθώ να καταλάβω........😳
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου