Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020

Ταινία της εβδομάδας #4: Course Of Nature

 

Ταινία Εβδομάδας #4 : Course of Nature

Η ελληνική απόδοση του τίτλου θα μπορούσε να είναι "Το μάθημα της Φύσης". Σε αυτήν την ταινία μικρού μήκους μπορείτε να βρείτε την αφόρμηση για τη διδασκαλία του κύκλου του νερού! Τα παιδιά των μικρότερων ηλικιών θα αναρωτηθούν τι συμβαίνει, ενώ τα μεγαλύτερα θα υποψιαστούν και θα αναγνωρίσουν διαδικασίες του κύκλου του νερού που έχουν διδαχθεί παλιότερα. Επίσης, δίνει το βήμα για συζήτηση γύρω από την υπακοή... 



Για να το δείτε στο You Tube πατήστε εδώ. 
Υπάρχει δυνατότητα ελληνικών υποτίτλων στις ρυθμίσεις του You Tube. 

Περιγραφή: 
Βρισκόμαστε στα σύννεφα, όπου η Μητέρα-Φύση μαθαίνει στο παιδί της πώς να χειρίζεται τα σύννεφα-κουταβάκια, ώστε να δημιουργούν βροχή. Το μικρό κορίτσι, όμως, διαφωνεί με τον χειρισμό αυτό και παρακούει την μητέρα της  κάνοντας αυτό που θεωρεί σωστό. Η πράξη της αυτή την βάζει σε μπελάδες, διότι δημιουργείται ένταση ανάμεσα στα συννεφάκια και η ατμόσφαιρα "ηλεκτρίζεται" επικίνδυνα. Η Μητέρα-Φύση σπεύδει για βοήθεια και δείχνει στην μικρή κόρη τι πρέπει να κάνει για να διορθώσει το λάθος της. Το κορίτσι υπακούει, αλλά δείχνει τη δυσαρέσκειά της νομίζοντας ότι κάνει κάτι κακό στα σύννεφα-κουταβάκια.  Η μητέρα της την καθησυχάζει δείχνοντάς της  ένα φυτό που μεγαλώνει και βγάζει μικρές... φούσκες που δημιουργούν χαρούμενα (αυτή την φορά) συννεφάκια-κουταβάκια. Η τελευταία φράση της είναι καταλυτική: "Είναι όλα μέρος του κύκλου!"


Συντελεστές: Lucy Xue,Paisley Manga,

Προτεινόμενες δραστηριότητες: 
  • Κάνουμε υποθέσεις ορμώμενοι από τον τίτλο. 
  • Εντοπίζουμε τα βασικά στοιχεία της ιστορίας: πρόσωπα, χώρο, χρόνο, εισαγωγή, πρόβλημα, λύση, τέλος
  • Περιγράφουμε εξωτερικά την Μητέρα Φύση και την κόρη της: 
Τι φορούν; Τι αίσθηση μας προκαλούν τα διαφορετικά χρώματα που έχει η κάθε μία;  
Πώς είναι οι κινήσεις του σώματος ενός ενήλικα κι ενός μικρού παιδιού; 
  • Συγκρίνουμε τις συμπεριφορές των δύο ηρωίδων και τις χαρακτηρίζουμε με βάση αυτές: 
Χρήση επιθέτων 
Αιτιολόγηση για κάθε χαρακτηρισμό

  • Κάνουμε χρήση παρομοιώσεων (μεταφορικού λόγου): π.χ. Η Μητέρα-Φύση μοιράζει σαν μια όμορφη, αυστηρή, επιβλητική γυναίκα. Τα σύννεφα είναι σαν μικρά, χαρούμενα, άτακτα κουταβάκια. Η καταιγίδα είναι σαν να καυγαδίζουν τα σύννεφα.

  • Ο κύκλος των συναισθημάτων του παιδιού: 
Καταγράφουμε με σειρά τα συναισθήματά του και τον τρόπο που τα εκφράζει. Τα παιδιά αναγνωρίζοντας τα συναισθήματα μαθαίνουν να εξωτερικεύουν ευκολότερα ό,τι νιώθουν. 
  • Συζητάμε και αναλύουμε την αντίδραση του παιδιού: 
Πρέπει να ακούμε τους μεγάλους; 
Αν διαφωνούμε πώς μπορούμε να το εκφράσουμε;

  • Ποιο είναι το μάθημα της Μητέρας Φύσης τελικά; 
Για την προσέγγιση από την πλευρά των Φυσικών επιστημών:
  • Τι είναι οι μικρές φούσκες που βγαίνουν από τα φύλλα του φυτού;
  • Γιατί στην καταιγίδα τα σύννεφα μοιάζουν να μαλώνουν; Τι συμβαίνει πραγματικά; (Με την επεξήγηση του φαινομένου, τα παιδιά θα διαχειρίζονται ευκολότερα τον φόβο τους.)
  • Στα μεγαλύτερα παιδιά, που έχουν συζητήσει για τον κύκλο του νερού και παλιότερα, μπορούμε να ζητήσουμε να εντοπίσουν τις φάσεις και τη μορφή του νερού σε κάθε σημείο της ταινίας..
Χρήσιμες μπορούν να σας φανούν και διάφορες ιδέες από τον αντίστοιχη προσωπική μου συλλογή στο Pinterest. Πατήστε επάνω για περισσότερα!


Όπως γράφω πάντα, αυτές είναι μόνο μερικές δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε αξιοποιώντας το φιλμάκι αυτό! Από τις ιδέες των παιδιών θα ξεπεταχτούν πολλά θέματα ακόμα! Η κόρη μου με ρώτησε: Πού είναι άραγε ο πατέρας του κοριτσιού; Εμείς σκεφτόμαστε πιο τετραγωνισμένα, αυτά όχι! Και αυτό είναι ελπιδοφόρο!😉


Θα τα ξαναπούμε εδώ γύρω φίλοι μου!!!

Καλό υπόλοιπο εβδομάδας!❤️




Όροι πνευματικής ιδιοκτησίας

Το παρόν αρχείο αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του miataximapoiataxi και διατίθεται στον εκπαιδευτικό ιστότοπο miataximapoiataxi.blogspot.com.  Απαγορεύεται οποιαδήποτε εμπορική χρήση χωρίς την άδεια του δημιουργού βάση του νόμου  2121/1993 (ΦΕΚ Α'25, 4/3/93). Επιτρέπεται η ανατύπωση μόνο για ιδιωτική χρήση στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος.  Οποιαδήποτε αναφορά στο υλικό πρέπει να αναφέρει την πηγή με υπερσύνδεσμο.


 









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου