Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020

Ταινία της εβδομάδας #2: Home Sweet Home


 Η 2η εβδομάδα στο σχολείο ολοκληρώνεται αύριο και, όπως σας έχω υποσχεθεί, μια νέα πρόταση για ταινία μικρού μήκους σας περιμένει!

Ταινία Εβδομάδας #2 : Home Sweet Home



Περιγραφή: 
Ένα σπίτι δραπετεύει από τα εγκαταλελημμένα προάστια και ξεκινάει ένα περιπετειώδες ταξίδι στο οποίο γνωρίζει καινούριους φίλους. Δημιουργήθηκε από μια ομάδα 4 μαθητών εμψυχωτών από τη Γαλλία, τους Stephane Paccolat, Alejandro Diaz, Pierre Clenet και Romain Mazevet. Έχει αποσπάσει πολλά βραβεία κατά το 2014.

Η ταινία αυτή επιλέχθηκε με έναν βασικό στόχο: να εμπλέξει τα παιδιά στην περιγραφή σκηνικού ή τοπίου. Το συγκεκριμένο animation είναι η τέλεια επιλογή για να διδάξουμε/ να συζητήσουμε  πώς περιγράφουμε ένα τοπίο, γιατί οι ήρωες της ταινίας περιπλανιούνται σε πολλές και διαφορετικές περιοχές. Θα το χρησιμοποιούσα , προσωπικά, ως αφόρμηση για τον εντοπισμό των διαφορετικών σκηνικών.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • Παρακολουθώντας το τα παιδιά συμπληρώνουν μία λίστα με τα διαφορετικά μέρη που επισκέπτονται οι ήρωες της ιστορίας. Συγκρίνουμε τις λίστες και καταγράφουμε στον πίνακα. 
  • Αφού δούμε ήδη την ταινία μία φορά, την σταματούμε στα διάφορα σκηνικά και ζητάμε να μας περιγράψουν προφορικά αυτό που αντικρύζουν. Καθοδηγούμε για επίθετα, αισθήσεις, ήχους και άλλες λεπτομέρειες.
  • Μοιράζουμε στα παιδιά από ένα διαφορετικό τοπίο και ζητάμε να μας το περιγράψουν γραπτά σε μία παράγραφο (δομή παραγράφου😉). 
  • Φροντίζουμε να δώσουμε ένα τοπίο σε τουλάχιστον δύο παιδιά και έπειτα να διαβάσουμε τις περιγραφές τους και τις συγκρίνουμε. Αυτό θα μπορούσε να γίνει πολύ όμορφα σε ομάδες, αλλά ούτε λόγος φέτος για ομαδικές.... 
  • Για όσους θέλουν να δουλέψουν την έκφραση συναισθημάτων, μπορούμε δίπλα από την αρχική λίστα να τους ζητήσουμε να μας γράψουν ένα συναίσθημα που τους προκαλεί η εικόνα του κάθε τοπίου.

Πέρα όμως από την περιγραφή τοπίων, το βιντεάκι αυτό προσφέρεται για συζήτηση γύρω από την φιλία, αφού είναι άλλωστε το κεντρικό του θέμα:

  • Διαβάζουμε τον τίτλο: Home Sweet Home (Σπίτι μου σπιτάκι μου) και κάνουμε υποθέσεις για το περιεχόμενο.
  • Συζητάμε και εντοπίζουμε ποια είναι η κεντρική ιδέα του.
  • Περιγράφουμε τους ήρωες και συζητάμε για το πόσο διαφορετικοί είναι οι 3 αυτοί φίλοι (2+1 με το σκυλόσπιτο). 
  • Bonus περιγραφή των πολλών διαφορετικών κτηρίων😉, μια βοήθεια από τα γραφικά στο επίσημο fb της ταινίας
  • Αναζητούμε στην ταινία συμπεριφορές που έχει ένας καλός φίλος. Συζητάμε για τις δικές μας...
  • Καταλαβαίνουμε τι αισθάνονται; Από πού καταλαβαίνουμε τα συναισθήματά τους;
  • Καταγράφουμε την πλοκή της ιστορίας φτιάχνοντας ένα σχεδιάγραμμα αρχή-μέσης-τέλους.
  • Το τέλος, αν και λυπηρό, συγκλονίζει τα παιδιά και είναι μία ευκαιρία να αναφέρουμε πόσο σημασία έχουν οι κοινές τους αναμνήσεις ,η φιλία τους και το ταξίδι τους, ακόμα κι αν στο τέλος δεν μπορούν να είναι πια μαζί λόγω του θανάτου ή άλλου λόγου. 
  • Στο τέλος όλων, μπορούμε να γυρίζουμε στις αρχικές μας υποθέσεις για τον τίτλο της ταινίας, να αναλογιστούμε αν και πόσο ταιριαστός είναι και -γιατί όχι- να βρουν τα παιδιά έναν δικό τους!

Είναι μια ταινία-με ευχάριστη μουσική επένδυση- που προσφέρεται για πολλές συζητήσεις!

Για να την δείτε μπορείτε να πατήσετε στην παρακάτω εικόνα: 



Αξιοποιήστε την, όπως θεωρείτε εσείς πως ταιριάζει στους μικρούς μαθητές σας!!!

Θα τα πούμε σύντομα εδώ γύρω!

Να προσέχετε... 


Όροι πνευματικής ιδιοκτησίας

Το παρόν αρχείο αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του miataximapoiataxi και διατίθεται στον εκπαιδευτικό ιστότοπο miataximapoiataxi.blogspot.com.  Απαγορεύεται οποιαδήποτε εμπορική χρήση χωρίς την άδεια του δημιουργού βάση του νόμου  2121/1993 (ΦΕΚ Α'25, 4/3/93). Επιτρέπεται η ανατύπωση μόνο για ιδιωτική χρήση στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος.  Οποιαδήποτε αναφορά στο υλικό πρέπει να αναφέρει την πηγή με υπερσύνδεσμο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου