Οταν ξεκινά μια σχολική χρονιά χρειαζόμαστε παιχνίδια ή δραστηριότητες που "σπάνε τον πάγο" και δίνουν την ευκαιρία σε όλα τα παιδιά να γνωριστούν μεταξύ τους. Μια τέτοια όμορφη πρόταση σας έχω σήμερα! Βασικό εργαλείο μας είναι τα κομμάτια του παζλ. Το συνολικό νόημα της δραστηριότητας στηρίζεται στη σημασία του κάθε κομματιού για τη συνολική εικόνα. Όπως κάθε κομμάτι είναι απαραίτητο στην ολοκλήρωση του παζλ, έτσι και ο κάθε μαθητης/τρια είναι απαραίτητο κομμάτι της τάξης μας!
Πατώντας πάνω στην επόμενη εικόνα μπορείτε να αγοράσετε το αρχείο με ότι χρειάζεστε! To αρχείο αυτό περιλαμβάνει 12 σελίδες με 12 διαφορετικά
κομμάτια παζλ. Μπορείτε να τα συνδυάσετε μεταξύ τους ανά δύο ή ανά τέσσερα,
ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών τάξης σας. Εάν τα θέλετε μεγαλύτερα δοκιμάστε να τα εκτυπώσετε και σε φύλλα Α3. Προτιμήστε εκτύπωση σε χαρτονακια Α4 σε απαλά χρώματα για πιο πολυχρωμο αποτέλεσμα.Επιπλέον, περιλαμβάνονται τα απαραίτητα γράμματα, με οδηγίες, για να συνθέσετε τον τίτλο "ΟΛΗ Η ΤΑΞΗ ΕΝΑ ΠΑΖΛ" πάνω από το σημείο που θα τα εκθέσετε.
Η
προτεινόμενη δραστηριότητα αφορά την πρώτη εβδομάδα στο σχολείο και είναι ιδανική για μικρότερες τάξεις. Δίνουμε σε
κάθε παιδί από μια σελίδα-κομμάτι του παζλ και του ζητάμε να ζωγραφίσει ή/και
να γράψει λέξεις που αφορούν τον εαυτό του και τα ενδιαφέροντα του, ώστε να τα
παρουσιάσει στους/στις νέους/ες συμμαθητές/τριες του. Όταν κάθε παιδί
ολοκληρώσει το δικό του κομμάτι καλείται να το παρουσιάσει και να το κολλήσει
στον τοίχο/πίνακα της τάξης. Έτσι, σταδιακά τα παιδιά γνωρίζουν το ένα το άλλο
και φτιάχνουμε ένα μεγάλο παζλ ολόκληρης της τάξης. Για μεγαλύτερες τάξεις μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα άδεια κομμάτια παζλ, έτσι ώστε να τους δώσετε μεγαλύτερη αυτονομία στις πληροφορίες που θέλουν να παρουσιάσουν τον εαυτό τους.
Μέσα από συζήτηση μαζί με τα παιδιά μπορούμε να αναφέρουμε πόσο
σημαντικό είναι το κάθε κομμάτι του παζλ, πόσο ταιριάζει σε αυτό και πόσο
απαραίτητο είναι για το σύνολο της εικόνας. Έτσι, με αυτή τη δραστηριότητα
βοηθάμε κάθε μαθητή/τρια να
συνειδητοποιήσει ότι είναι και αυτός/ή ένα κομμάτι του παζλ. Κάθε παιδί πρέπει
να νιώθει μοναδικό, σημαντικό και απαραίτητο στην ομάδα!
Μια δεύτερη χρήση του αρχείου μπορεί να γίνει για την
παρουσίαση ενός μαθήματος από ομάδες. Χρησιμοποιείστε τα άδεια κομμάτια παζλ σε κόλλες Α3. Αυτό το είδος δραστηριοτήτων είναι κατάλληλο για τις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικου. Χωρίστε , για παράδειγμα, ένα μάθημα ιστορίας σε
2-4-6 μέρη ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών της τάξης και το προσφερόμενο
κείμενο. Ζητήστε από κάθε ομάδα να φτιάξει ένα κολάζ ή ένα χάρτη εννοιών με το
απόσπασμα που έχει αναλάβει. Στο τέλος, ένα μέλος από κάθε ομάδα παρουσιάζει το
κομμάτι τους και έτσι σταδιακά συνθέτουν τις πληροφορίες του μαθήματος.
Μπορείτε να ενσωματώσετε φύλλο εργασίας με οδηγίες και υλικό (εικόνες, πηγές,
αποσπάσματα κ.α) για πιο εντυπωσιακές παρουσιάσεις!
Μια δοκιμασμένη συνταγή(στο παρελθόν από μένα) με όλα τα οφέλη της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, όπου το μάθημα γεννιέται μέσα από τους ίδιους τους μαθητές/τριες και τους εμπλέκει ενεργά! Ένα έξτρα πλεονέκτημα είναι ότι το κολάζ μπορεί να παραμείνει στην αίθουσα ως πίνακας αναφοράς και να τους υπενθυμίζει ότι ξεχνάνε με το πέρασμα του χρόνου.
Μια δοκιμασμένη συνταγή(στο παρελθόν από μένα) με όλα τα οφέλη της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, όπου το μάθημα γεννιέται μέσα από τους ίδιους τους μαθητές/τριες και τους εμπλέκει ενεργά! Ένα έξτρα πλεονέκτημα είναι ότι το κολάζ μπορεί να παραμείνει στην αίθουσα ως πίνακας αναφοράς και να τους υπενθυμίζει ότι ξεχνάνε με το πέρασμα του χρόνου.
Αυτά για σήμερα!Θα τα πούμε ξανά εδώ τριγύρω φίλοι μου!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου